۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

سرانه ورزشی در استان همدان پایین‌تر از متوسط کشوری است

سرانه ورزشی در استان همدان پایین‌تر از متوسط کشوری است

همدان - رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: سرانه ورزشی در استان همدان پایین تر از متوسط کشوری است.

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان به همراه رؤسای فدراسیون‌های ورزشی فردا به همدان سفر می کند، گفت: در این سفر یکی از جلسات فصلی هم اندیشی روسای فدراسیون های کشور در همدان برگزار می‌شود.

خجسته با اشاره به اینکه سرانه ورزشی استان همدان در حال حاضر به ۷۰ صدم متر مربع رسیده است، گفت: سرانه اختصاصی برای فضای ورزشی در جهان ۲.۵ مترمربع برای هر نفر است که فاصله زیادی با سرانه ورزشی ایران دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه پنجم توسعه برای هر نفر یک متر فضای ورزشی پیش‌بینی شده بود که در کشور و به خصوص استان همدان محقق نشده و می توان از این حیث همدان را جزو مناطق کم برخوردار دانست چراکه سرانه ورزشی حتی پایین تر از میانگین کشوری است.

هنوز با ایده ال ها فاصله داریم

امیر خجسته در ادامه با بیان اینکه طی چند سال اخیر تحول خوبی در بحث اختصاص بودجه توسط مجلس و دولت به حوزه ورزش صورت گرفته است، افزود : درحالی که بودجه استان و کشور در چند سال اخیر چند برابر شده اما هنوز با ایده ال ها فاصله داریم و راه سختی برای متولیان این حوزه و رسیدن به برنامه ارائه شده در برنامه ششم توسعه و دوبرابر شدن سرانه کنونی ورزشی در استان در پیش است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به اینکه از همین مقدار فضای محدود نیز درست استفاده نمی شود، گفت: در حال حاضر ورزشگاه ۱۵۰۰۰ هزار نفری مفتح با صرف میلیارد ها تومان و امکانات بسیار خوب ورزشی مورد بی مهری قرار گرفته و برنامه ای برای این پروژه ورزشی در دست نیست.

امیر خجسته با اشاره به اینکه بهترین نقطه برای گسترش دهکده ورزشی و توسعه ورزش های میدانی این منطقه است، گفت: منطقه وسیع و بکر و همجواری با یکی از سد های همدان می تواند شرایطی را مهیا کند که با بهترین شکل ممکن و بدون محدودیت های شهری و با استفاده از معماری در خور توجه این منطقه را به یکی از قطب های ورزشی کشور و حتی منطقه تبدیل کرد.

خجسته با تاکید بر اینکه نباید با تغییر مدیریت ها سرمایه های کشور را این گونه رها کرد، گفت: باید هر چه زودتر تکلیف این پروژه مشخص شود.

کد خبر 4118067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha